En ledig fredag

Imorse var det Jonas tur att ha sovmorgon, vi kör varannan dag när vi båda är lediga och lite hullerombuller när någon av oss jobbar. Det funkar rätt bra, och jag hade turen att Viggo sov till 06.40 just idag dessutom. Efter lite innefixande och mystittande på barnprogram brukar vi alltid gå ut för att Viggo ska orka hålla uppe gnistan till lunch då vi just har tagit bort ena tuppluren så att han bara sover en gång per dag nu för tiden. Vi passade på att kratta lite löv runt altanen!
 
När väl Jonas hade vaknat drog vi iväg till stugan på Vitön. Den ligger i Enångers skärgård och det går bara att ta sig dit med båt, det tar ungefär en kvart vilket är helt lagom. Viggo älskar att åka båt men går helst runt medan den åker, inte helt enligt reglerna för båtåkning kanske... Det är i alla fall jättefint och mysigt där, som ni ser! Stugan är under fixning just nu, men det gör inget när det är så fint väder. Det finns en del ormar där så fokus nu blir att skrämma bort dem. Jag såg en idag faktiskt, men den verkade se mig också och ringlade bort snabbare än snabbt. 
 
Mamma, pappa, Jonas och jag grillade hamburgare till lunch och åt i solen. Under tiden sov Viggo middag i hela två timmar. Havsluft och fiskmåsskrik är tydligen sövande! När han vaknade traskade han omkring så nöjt. Jag tror att han kommer älska att vara här under somrarna framöver!
 
Engånger - Pippitröja - Skärgård - Stuga
cornyz.blogg.se

vad härligt det ser ut!!