Bästa bebisen och amningsläget

Blir liksom helt kär när jag ser de här bilderna. Min älskade lilla person! Tänkte ge er en liten update om läget när det gäller sluta-med-amningen: vi har alltså slutat helt! Jag skrev ju lite om det för några dagar sedan och då vågade jag inte riktigt tro på att det skulle fortsätta gå lika bra utan amning. Men det gör det! Sedan i tisdags morgon har vi inte ammat något alls och Viggo verkar fortfarande inte sakna det alls tycker jag. Inte jag heller för den delen! Brösten däremot, de hade nog önskat att de slapp vara så överfulla. Hela veckan har jag gått runt med två meloner och har gjort ont och spänt som bara den. Jag har pumpat ut det värsta trycket ett par gånger men det har inte hjälpt mer än en liten stund. Som tur är verkar jag slippa mjölkstockning i alla fall och nu tror jag att vi är på väg mot bättre tider, jag och matmaskinerna. Viggo dricker i alla fall nöjt ut flaska nu och somnar gott på kvällarna. Visst är det en omställning och det tar lite tid att komma in i de här nya rutinerna, men jag är bara så chockad och glad att vi har tagit steget! Amning är toppen på alla sätt och vis, och jag kommer se framemot att få göra det igen i framtiden, men det känns också skönt att "klippa" det och liksom bli min egen igen. 
 
Amning - Sluta amma
Yohanna af Skovde

Skönt att det har funkat bra! Måste bara säga att jag är impad över ditt projekt med Stoj design! Var med i tävlingarna mest för att sprida dem vidare, tycker du är jätteduktig!