Mobilblogg från hotellrummet

Hej på er! Jag testar Blogg.ses app i detta nu, vi är nämligen i Uppsala och hälsar på Viggos faster Sandra och bor på hotell i två nätter. Supermysigt! Jonas och Sandra tar en öl i baren nu medan jag har nattat bebin i ena sängen. Så nu har jag krupit ner i min säng framför Idol, kikar ikapp Instagram och lyssnar på de små andetagen. Väldigt mysigt!

Det här med mobilbloggning har jag funderat på att göra oftare förresten, men jag tänkte att ni måste hjälpa mig: vad tycker ni är viktigast - bättre bilder (med följd att jag kanske bara hinner uppdatera varannan-var tredje dag), eller mobilbilder (alltså mycket sämre bildkvalitet men fler chanser att uppdatera bloggen)? Jag har nämligen inte tid att blogga med bilder från kameran varje dag nu, med tanke på Stoj. Självklart blir det hur som helst en mix av olika bilder och inlägg men jag vill gärna kolla med er hur ni känner! 

erikasblogg.se

Jag tycker "riktiga" inlägg med bättre bilder är både roligare och mer inspirerande. Men jag bloggar också från mobilen ibland och tycker det är smidigt när man är på språng :)

Mysigt med hotellvistelse! Trevlig helg!

Svar: Håller helt klart med, det är ju de bästa inläggen! :) Så jag tänker inte köra uteslutande på mobilinlägg, utan snarare när det inte finns tid till vanliga eller om jag inte är hemma :) Tack detsamma!
Tove Larsson

piamamma

Blanda du utifrån den tid du har, huvudsaken att du uppdaterar! P&K och ha det så mysigt i Uppis!

Svar: Ja, så får det nog bli! Så kanske det blir lite mer ordning på uppdaterandet 😊 Kraaaam!
Tove Larsson

Elin

Jag tycker att det är kul med folk som "mobilbloggar", det blir liksom lite mer av vardagen, mobilen har man ju oftast med sig och då hinner man ta bilder av det som man inte hinner fram med kameran för. Tycker det "duger" gott och väl :D

Ronja

Jag skulle uppskatta mobilbloggning mellan 'finare' inlägg eftersom jag blir superglad när du uppdaterat vad det än är 😊

Yohanna af Skovde

Eftersom kamerorna oftast är så bra så tycker jag det spelar mindre roll. Speciellt om man kan redigera bilderna lite och lägga upp instagrambilder när man mobilbloggar. Så när jag läser en blogg jag gillar spelar det ingen roll vilket sorts bilder det är. Huvudsaken det är en bild, det är roligast att läsa då!