Bebisrelaterade appar

Jag tänkte tipsa om några bebisrelaterade appar som jag använder!
 
1. Stora babyguiden
Familjelivs guide som berättar, månad för månad, om bebisens utveckling under det första året. Det finns också lite statistik att kika på. Det blir lite samma känsla som när man kollade gravidapparna under graviditeten!
 
2. The Wonder Weeks
Den här appen är baserad på långvarig forskning kring barns utveckling. Den visar bebisens olika utvecklingsfaser och ger massor av information om dem, vad de går ut på och hur man hjälper sitt barn igenom varje fas. Hittills har den stämt bra på Viggo och det är skönt att ha koll på de lite kinkigare perioderna!
 
3. 1177's BVC-app
Här kan man skriva in vikt- och längdkurvor, vaccinationer och allmän utveckling hos bebisen. Det är kul att ha kurvorna inskrivna på mobilen tycker jag.
 
4. Mammamage
En träningsapp för att träna magmusklerna efter graviditeten. Det är ju, som bekant, inte bara att sätta igång och träna magen på samma sätt som innan. Den här appen har flera olika nivåer att ta sig igenom och jag är hittills drygt halvvägs och den har definitivt gett resultat! Den är inte till för att ge en platt mage, utan för att träna upp de inre magmusklerna som är de viktigaste!
 
Appar - BVC - Babyguiden - Mammamage - The wonder weeks
Yohanna

Jag skulle ta hem 1:an och 3:an, men 1177's BVC-app hittar jag inte på appstore? Har du en androidtelefon kanske?

Svar: Åh ja, jag har android, har du Iphone?
Tove Larsson

Yohanna

Yes, så det kanske är därför jag inte ser den :)

Erik Skoglund

Vilken intressant sida!