Gissningstävlingens resultat

Nu är vår bebis en månad gammal och jag har inte riktigt haft tid att sitta ner ordentligt framför datorn. Det betyder att jag inte har haft tid att riktigt sätta mig in i vem som kom närmast i sina gissningar om när Viggo skulle komma och hans längd och vikt. Jag antar att jag är ursäktad i och med att det tar sin tid att komma in i det nya livet med en bebis som kräver en hel del uppmärksamhet. Men här kommer alltså inlägget som jag har tänkt skriva ett bra tag!
 
Viggo kom ju den 23 februari klockan 20.29. Han vägde 3200 gram och var 50 centimeter lång. Det var förstås ingen som gissade rätt helt och hållet! Men jag skulle nog säga att Limpan var den som kom närmast i sina gissningar, hon hade rätt om dagen och gissade på kl 22.15 vilket ju inte är så värst långt ifrån, sen gissade hon på 51 centimeter lång vilket också är nära. Vikten var lite längre ifrån, 3920 gram. Men Limpan får alltså vara vinnaren i vår gissningstävling! Kul att ni var många som var med och gissade, det var en bra sysselsättning för mig de sista veckorna att klura över vem av er som skulle hamna närmast!
 
piamamma

Grattis, Limpis! :D

Johanna

Hehe kul med gissningstävling, den missade jag! Jag kan iaf säga att jag missade helt på min egen bebis. Hon var så liten att hon totalt drunknade i de kläder i stl 56 jag packat ned. Hon hade stl 40-44 när hon kom 😳