Söndagsbilder

Helgen lider mot sitt slut! Den har varit bra och känts ovanligt lång faktiskt, det kanske är för att vi har hunnit med så mycket. Viggo har fått två nya tänder (framtänderna uppe) och blir 6 månader i dag! Jag ska skriva ett eget inlägg om det i morgon har jag tänkt så att ni får en liten update angående lilleman. I kväll har vi haft mina föräldrar här på besök, plus Jonas pappa såklart som är här tills i morgon. Vi åt plockmat som bestod av bland annat hemrökt lax, olika lufttorkade skinkor, baguette, frukt, tortillapizzor, potatissallad och lite annat. Jättegott och det var en nästan för mätt morsa som nattade bebisen för en timme sedan! I morgon ska vi prova att byta så att Jonas nattar honom förresten. Eftersom jag ammar Viggo när han ska sova har det ju varit naturligt att jag har lagt honom varje kväll hittills och jag har inget emot det i sig, det är mysigt (när det inte krånglar vill säga, men det gör det inte just nu - det ska jag också berätta mer om snart!), men det vore ibland riktigt härligt att kunna göra något själv på kvällen. Det är ju nackdelen med amning, och en flaskvägrande bebis, att mamman blir väldigt låst en tid. Jag har tänkt amma ett tag till när Viggo vill vilket oftast blir morgon och kväll, men vi ska prova att jag matar honom och sedan får Jonas ta över själva nattningen. Spännande!
 
6 månader - Nattning
Yohanna af Skovde

Spännande med nattningen! Håller hårt i den, tycker det är så mysigt :) :) Och hon somnar oftast runt 19 så det känns som att det finns kväll kvar sen!

Svar: Ja, jag har en känsla av att jag kommer vilja ha de flesta kvar jag med :)) Samma här nu, till och med 18.30 brukar det bli här vilket är jätteskönt! Det är bara när jag vill iväg från hemmet en sväng på kvällen som det skulle vara praktiskt att lämna bort nattningen (och kanske lite kul för sambon att prova med förstås ;))!
Tove Larsson

Jasmine

Lät härligt :)