Middag och MVC

Mina föräldrar har precis åkt hem efter att ha varit här på middag ikväll. Vi bjöd dem på grekisk kyckling och sedan åt vi marängswiss till efterrätt. Väldigt gott och nu är magen alldeles full!
 
Igår var vi ju på besök hos barnmorskan igen och tog prover och sådant. Alla prover såg bra ut men i fortsättningen ska jag ta två järntabletter per dag för att ha bästa möjliga förutsättningar inför förlossningen och den eventuella blodförlust som den innebär. Bebisens hjärtljud låg på 136 och barnmorskan kände efter hur den låg. Med största sannolikhet har den lagt sig med huvudet neråt nu! Jag som inte riktigt trodde det, men senaste tiden har det inte varit riktigt lika tungt att andas när jag sitter ner och det beror kanske på just att den har vänt på sig. Hoppas nu att den tänker ligga kvar så för enkelhetens skull! 
 
Tommy

låter spännande med en grekisk kyckling. hoppas allt går bra med barnet :)

Annster

Mysigt :)

Robex Lundgren

mysigt

Linda

Alltså jag tycker din graviditet går så himla fort, haha och min går ju lika fort men det känns som att din bara svävar fram. Jag minns ju när du BÖRJADE få mage och nu ska du snart trycka ut den där ongen :) Helt otroligt. Vad skönt att den lille vänt sig åt rätt håll, ska de ligga så nu ända fram till förlossningen eller kan de vända på sig lite som de vill?

Svar: Haha! Precis så känner jag ibland också, alla andra bara flyger fram men för mig står det stilla. Men ofta känner jag ju nu för tiden att det går undan här med och det GÖR det ju! Även för dig :D Ja, det känns skönt! Blir lite mer sparkar mot revbenen förstås, men det där hemska trycket jag hade uppåt för ett litet tag sedan har avtagit nu i alla fall! :) De kan fortfarande vända sig flera gånger om men förhoppningsvis ska bebisen stanna i rätt position nu och så småningom fixera sig där :)
Tove Larsson